Soap? Mejdlo? Co to je za jméno?!
Infinity Ward jsou lidé, kteří se oddělili od

Příběh navazuje naprvní díl. Tam jste vyzabíjeli celou teroristickou rodinku a mysleli jste si, že je jaderná hrozba zažehnána. Šváb pod linoleem se
ale vždy najde, a tak tu máme nového chlapíka, který si říká Makarov. Ten na to jde jinak, na atomovky kašle. Místo toho se s partou vydají na ruské letiště a rozpoutají masakr. Toto je ta rozporuplná mise, díky které se vedou na internetu (i mimo něj) vášnívé diskuze. Stejně je tam i možnost misi přeskočit. Jde ale o kus příběhu a herně zajímavou misi. Je to jen hra! No a abychom se vrátili k příběhu - Rusové to svedou na Američany a přímo na USA zaútočí. Makarov si vybral ten správný čas, kdy celým světem otřásájí boje. Hrát budete, stejně jako minule, postupně za Američany a za Brity. Stejně jako předtím, i tady je (alespoň pro mne) hra zajímavější za SAS, než za Rangers. Za Amíky budete obraňovat USA, ale za SAS budete na stopě lidem, kteří tohle spackali.

Doba se pohnula. Nyní jsou v kurzu nejnovější udělátka blízké budoucnosti. Automaticky naváděné věže, osazené rotačním kulometem, kanón na transportéru, naváděný laserem a třeba zaměřovače, citlivé na teplo, takže se díky nim můžete koukat skrz dým. Novinkou je také neprůstřelný štít. Variabilita těchto prostředků smrti je rozhodně herní pozitivum.
Prostředí, ve kterém budete bojovat, je také různorodé. Kromě amerického venkova a Bílého domu se podíváte na ropnou stanici, do Brazílie a na zasněžené pláně, kudy se budete prohánět na
sněžných skůtrech. Tyto, a další ozvláštňující prvky, jsou navíc propojené již zmíněnou hektickou hratelností. Ta je také velkým pozitivem, i když se na vás nepřátelé hrnou ze všech možných směrů. K příkladu nejvíce poslouží mise v Brazílii. Tam pořád zdrháte před místním gangem v brazilských Favelách. Všechny postřílíte, celou dobu utíkáte před pronásledujícími a ti vás ženou do další přestřelky. Nemůžete si být jisti, zda vás nepřítel nezaskočí ze zadu. To vás zase žene k co nejrychlejšímu vyřešení dané přestřelky. A tak pořád dokola - v nepřehlených uličkách na vás nepřítel vykoukne z jakékoliv díry, a když máte obtížnost na vyšší úrovni, budete muset hodněkrát danou sekvenci opakovat. Zvýšit si obtížnost je také jediná možnost, jak si hru prodloužit. I když to zase tak úplně pravda není. Samotná kampaň vám nevystačí na moc dlouho, za jeden den (cca 6-8 hodin) už shlédnete závěrečné titulky. To však autoři zamýšleli - udělat maximálně nabitou kampaň a zaměřit se na vylepšení multiplayeru.

V kostce: zlé jazyky nový multiplayer pomlouvají, mě jimi uváděné chyby nevadí. Objektivně je však velice špatně udělán systém serverování hry ne na servery, ale na hostitele, hráče. Nepřítomnost dedikovaných serverů (což bude vadit hlavně progamerům, kteří si kvůli tomuto nezahrají ani jeden zápas) způsobuje občasné lagování. Další chyba je v přítomnosti hackerů a cheaterů, která kvůli opravdu blbé ochraně je velice vysoká. Hru to dokáže velice znechutit. Tyto chyby vychází z pochybné politiky vývojářů, k tomuto se ale nebudeme nějak vyjadřovat, a pojďme se podívat na hratelnost multiplayeru jako takovou.
Opět tu máme povedený systém levelů, perků a různých výzev (chalenges). Vše tvůrci rozšířili. Staré perky nahradily nové, a každý má ještě navíc další level. Výzvy taky přibyly, některé byly ponechány (např. "Goodbye", kdy musíte spadnout 30 a více stop, aby jste se pádem zabili, nebo "Vandalism", ve kterém musíte zničit určitý
počet aut). Zbraně jsou úplně nové, snad jen na posledním (max. level se zvýšil na 70) levelu je zmodernizovaná verze AK-74. Zbraně jsou vcelku vyvážené, a díky přídavným zařízením se dá prakticky každá s trochou fantazie využít. Přídavných věciček na zbraně jsou tuny, narozdíl od Modern Warfare 1. Kromě už viděných tu jsou kupříkladu termální optiky, senzory srdečního tepu, zápalná munice, a mnoho dalšího. Něco si přidělat můžete dokonce i na sekundární zbraně, třeba taktický nůž, díky kterému budete mít o dost rychlejší útok nožem. Nový je taky systém balíků shozených helikoptérou ze vzduchu. Jakmile dostanete tento "killestreak", musíte si dýmovnicí zaměřit místo dopadu a malý vrtulník vám to shodí ze vzduchu. Problém je, že poletucha lze zničit, stejně jako balík s bonusem lze ukradnout. Nejvíc vás naštve, když vám ukradnou třeba AC-130 (ano, lze to. A ano, je to destruktivní). Možností, jak rozsekat nebo rozstřílet svého nepřítele, je skutečně mnoho.

Autoři se zaměřili na to, na co se zaměřili a docela jim to vyšlo. Některým chybám se hra nevyhnula, ale protože v podstatě o dost vylepšila původní díl, tak si své hodnocení zaslouží. Jasný recept na dobrou hru, dojná kráva, ale na trhu nyní není žádná taková hra, která by vám napumpovala tolik adrenalinu do krve.
Suma sumárum
Mainstreamová hra s jasným cílem. Nové prvky a adrenalinová hratelnost celkově vylepšují první díl. Pokud dáte multiplayeru šanci, budete se královsky bavit po hodně dlouhou dobu.
9/10
Žádné komentáře:
Okomentovat